Konference om forbrug, medier og markedsføring
til over 1 million forkantsdanskere

2017-08-10

I dag er der 20% flere børnefamilier, der flytter fra Aarhus, Odense og København, end der flytter til. Familierne flytter fra byens stress og jag og ud mod steder med mere luft, hvor drømmen om en fornuftig worklife-balance har bedre vilkår.
Med flere motorveje, bedre internetdækning og nye muligheder for iværksætteri er arbejdspladsen i dag blevet en mobil størrelse, som ikke i samme omfang som tidligere begrænser udflytningen fra storbyerne. Og med selvkørende biler inden for en overskuelig fremtid, går udviklingen mere og mere i én retning: Mod Udkanten.
”Udkantsdanmark” er ikke længere den rådne banan, som er blevet udskældt i en lang årrække. I dag flytter flere ressourcestærke danskere til, og de har rådighedsbeløb, der er væsentligt højere end eksempelvis storbyboernes. Det er derfor tid til at kaste et nyt lys på yderområderne af Danmark og dets kommercielle potentiale.

Kom med til konferencen ”På forkant med Udkanten”, hvor vi præsenterer forbrugerstudiet om “udkantsdanskerne”. Afholdes i både Aarhus og København.

Til konferencen vil du blandt andet få svar på:

  • Hvor stor potentiel omsætning kan du hente i ”Udkantsdanmark” inden for din branche?
  • Hvilke produktkategorier bruger forkantsdanskerne flest penge på?
  • Hvor langt er forkantsdanskerne villige til at køre for at komme i din butik?
  • Hvordan skal du kommunikere til forkantsdanskerne for at være relevant og i øjenhøjde?
  • Hvilke medier og touch points bør du som minimum anvende?

Studiet består af en spørgeskemaundersøgelse med 2.000 respondenter, 13 dybdegående interviews hjemme hos forkantsdanskerne, samt digitalt og socialt adfærdsdata fra 2017.

 

Et smugkig i studiet viser blandt andet, at:

  • Der er 345.000 danskere, som overvejer at flytte til ”Udkantsdanmark”
  • 18% af de danskere, der bor i ”Udkantsdanmark”, ser lav kriminalitet som en af årsagerne til, at de bor, hvor de gør
  • Over halvdelen af alle danskere oplever ”Udkantsdanmark” som et negativt eller meget negativt ord
  • Forkantsdanskerne mener i højere grad end ikke-forkantsdanskerne, at de er mindre stressede end resten af befolkningen (43% mod 36%)
  • 27% af forkantsdanskerne er enige eller meget enige i, at det er vigtigt for dem at have en personlig relation til butikspersonalet. For ikke-forkantsdanskere er tallet 19%
  • Mere end hver femte forkantsdansker er villig til at køre op til 50 km for at købe en ny bil, og hver tiende vil køre mere end 200 km
  • 22% af forkantsdanskerne er villige til at køre 50-99 km for at købe en ny sofa, hvor dette kun gælder for 9% af ikke-forkantsdanskerne
  • Hver fjerde forkantsdansker kører gerne op mod 100 km for en oplevelse eller kulturel begivenhed, mens dette tal for ikke-forkantsdanskere ligger på 16%
  • Forkantsdanskerne køber i gennemsnit haveredskaber og værktøj for 320 kroner mere end gennemsnitsdanskeren om året og for hele 800 kroner mere end ”storbyboerne” (byer med 50.000+ indbyggere)

Bag studiet står bureaugruppen Dentsu Aegis Network i samarbejde med Jysk Fynske Medier og NORDJYSKE Medier med Bilendi som dataleverandør.

Spørgsmål til studiet eller konferencen: Kontakt forbrugerekspert Julie Daugaard på julie.daugaard@dentsuaegis.com eller 27 79 38 70.

 

TILMELD DIG KONFERENCEN HER

 

PRIS: GRATIS
men no-show gebyr på 500 DKK

 

 

PROGRAM AARHUS

TIRSDAG 26. SEPTEMBER

08.30-09.00
Let morgenmad, indregistrering

09.00-10.15
Præsentation af den fantastiske forkant og dets beboere,
v. strateger fra Dentsu Aegis Network

10.15-10.30
Pause

10.30-11.15
Anders Agger kommer rundt – både geografisk og i livets udkanter,
v. tv-dokumentarist Anders Agger

11.15-11.45
Pause og experience networking, v. MKTG

11.45-12.30
Forbrugerrejsen og kommunikations-touchpoints i ”Udkanten”,
v. medieplanlæggere fra Dentsu Aegis Network

12.30-13.00
Forretningsimplikationer,
v. strateger fra Dentsu Aegis Network

Sted:
Savværket
Søren Nymarksvej 8A
8270 Højbjerg, Aarhus

 

PROGRAM KØBENHAVN

ONSDAG 27. SEPTEMBER

08.30-09.00
Let morgenmad, indregistrering

09.00-10.15
Præsentation af den fantastiske forkant og dets beboere

10.15-11.00
Forbrugerrejsen og kommunikations-touchpoints i ”Udkanten”

11.00-11.15
Pause

11.15-12.00
Forretningsimplikationer for markedsføring til ”Udkanten”

Sted:
Auditoriet ved Dentsu Aegis Network
Overgaden Neden Vandet 7
Christianshavn, 1414 København K

 

 

 



Tidligere nyhed: Jobopslag: Dentsu Aegis Network (Carat/Vizeum) søger Broadcast Planner Associate