Magnetix bliver en del af isobar

2016-06-16

DANSKE IVÆRKSÆTTERE FÅR EUROPÆISK TURBO

Har du stået i Tivoli og set havens interaktive kort på din mobil? Eller er du en af de 70.000 danskere, der hver dag søger på Danboligs website? I så fald har du allerede prøvet et produkt fra danske Magnetix, som nu skal udvikle digitale løsninger til hele Europa, efter virksomheden bliver en del af det japanskejede Dentsu Aegis Network.

På forunderlig vis er det en cirkel, der sluttes, når Dentsu Aegis Network med den højest placerede dansker i den internationale reklamebranche, Lars Bo Jeppesen i spidsen, køber den danske iværksættervirksomhed Magnetix. For 14 år siden solgte Lars Bo Jeppesen nemlig selv sin virksomhed Promovator til netop Dentsu Aegis Network, hvor han i dag har arbejdet sig op til positionen som CEO for 18 markeder og ansvarlig for en årlig omsætning på over 20 milliarder danske kroner.

Magnetix blev grundlagt i 2000 af Martin Bochineck og sammen med Christina Rind Helsbro har de to iværksættere haft et mål om at bygge et digitalt bureau, der kunne hjælpe virksomheder med at skabe og pleje kunderelationer ved hjælp af ny teknologi. Missionen er i den grad lykkedes, og Magnetix 130 medarbejdere ramte således en omsætning på knapt 150 millioner kroner sidste år på opgaver for kunder som Coloplast, Royal Copenhagen, Georg Jensen, eBay, ECCO, Pfizer mfl.

Lars Bo Jeppesen har fulgt Magnetix på sidelinjen i flere år, og han siger:

”Jeg er dybt imponeret af det, Christina og Martin og deres dygtige team har skabt, og med dem på vores hold løfter vi vores digitale services op i Champions League-klassen. Magnetix giver os mulighed for at hjælpe vores kunder med at håndtere data på deres kunder på et uhørt højt niveau og omsætte dem til skræddersyede løsninger, som vil øge både salg og kundeloyalitet. Det bliver endnu et vigtigt skridt i retning af ’A Segment of One’, hvor al kommunikation målrettes det enkelte unikke individ og ikke masser eller store segmenter af homogene forbrugere. Med Magnetix er det nu vores plan at skabe en nordisk Brand-commerce hub ud af København.

Magnetix bliver formelt en del af Dentsu Aegis Networks digitale bureau isobar i Norden som med fusionen vokser til 250 medarbejdere.

Magnetix ledelse bliver ny ledelse i isobar

Hos Magnetix har man i længere tid ledt efter den rigtige måde at ekspandere internationalt på, og CEO og founder Martin Bochineck er overbevist om, at den rigtige vej nu er fundet med salget til isobar og Dentsu Aegis Network.

”Vi glæder os til at blive en del af isobar og dermed verdens største globale og digitale bureau med over 4000 medarbejdere i hele verden. Det globale netværk som Magnetix bliver en del af styrker vores nuværende mængde af talent, udvider vores base af kunder og tilfører vores ideer og ambitioner nye højder. Alt sammen i direkte tråd med vores egen vision om at spille en ledende international rolle i denne branche,” siger Martin Bochineck, der sammen med Christina Rind Helsbro kommer til at udgøre ledelsen i isobar Norden.

Christina Rind Helsbro supplerer: ”Med isobar får vi sat turbo på vores planer om at arbejde internationalt. Vi har afsøgt mange modeller og med denne konstruktion kan vi virkelig realisere vores ønske om at arbejde europæisk”.

International opmærksomhed

Lars Bo Jeppesens opkøb af Magnetix har skabt international opmærksomhed i Dentsu Aegis Network, hvor den globale CEO for isobar Jean Linn er utrolig glad for at kunne tilføje Magnetix kompetencer til hendes internationale forretning.

”Vi er begejstrede for at byde Magnetix velkommen i isobar. De tilbyder i dag deres kunder løsninger, hvor de integrerer køb direkte i brandoplevelsen (som i Tivolis app, hvor man både kan købe årskort og se interaktive kort over haven, se koncertprogram osv.), og det komplementere de stærke kreative kræfter, der allerede er hos isobar i Norden i dag. Magnetix fokus på at drive forretning gennem strategiske, skalerbare og datadrevne løsninger er også et perfekt match til vores globale mission om at transformere virksomheder ved at bruge ny teknologi på en kreativ måde,” siger Jean Linn.

Et godt værdi-match

Siden Lars Bo Jeppesen i 2014 overtog pladsen som CEO for Dentsu Aegis Network i Norden, Central- og Østeuropa, har han lagt stor vægt på at holde fast i de værdier, der i sin tid gjorde ham i stand til at skabe hans egen succesfulde forretning. Medarbejderne skal føle sig frie til at træffe beslutninger, og de skal have plads til at realisere deres talent. Han er derfor overbevist om, at Magnetix hurtigt vil blive integreret i Dentsu Aegis Network.

”De er så dygtige, at de vil opleve det som at komme ind på en kæmpe legeplads, hvor de får mulighed for at arbejde for nogle af verdens største kunder,” siger Lars Bo Jeppesen.

Fakta om Magnetix

  • Grundlagt i 2000.
  • Danmarks 7. største bureau målt på bruttoavance (109.648 mio. kr.).
  • Danmarks bedst indtjenende bureau uafhængig af bureau type.
  • Overskuddet i 2014/2015 voksede med 42% ift. 2013.
  • Har vundet prisen som bedste digitale bureau 3 år i træk (myimage).
  • Er kåret til Sitecore site of the year, FDIH Omnichannel, Best agency operations (Computerworld), Global market best cross channel for Tivoli, DIA Omnichannel.

For yderligere information kontakt:

Martin Bochineck

Mobil: 26202332

mbo@magnetix.dk

Lars Bo Jeppesen

Mobil: 40270026

lars.bo.jeppesen@dentsuaegisnetwork.com

 

Info om Dentsu Aegis Network Denmark

Dentsu Aegis Network Denmark er en del af et globalt kommunikations-netværk og tilbyder en unik helhed af integrerede kommunikations-tjenester gennem vores brands Carat, isobar, Vizeum, iProspect, Posterscope, MKTG, Motley, D2D og Amplifi.

Den rette kommunikation er en forretningskritisk ingrediens for, at være vellykket og bæredygtig i et medielandskab i konstant forandring. Vi er drevet af en iværksætter holdning, en tro på, at det digitale vil ændre alt, og at en dyb viden om, hvordan forbrugerne tænker og opfører sig er centrum for alt hvad vi gør. Læs mere her: http://dentsuaegisnetwork.dk/

Info om isobar Danmark
isobar er et digitalt og globalt full-service bureau, der kreativt løser essentielle, komplekse udfordringer i den digitale æra. Vi udvikler, designer og opbygger innovative brugeroplevelser for verdens største virksomheder og styrker deres position i markedet gennem stærke brandhistorier med klar kommerciel effekt. Vi er kompromisløst fokuseret på at levere ”Ideas without limits” og er stolte af at hjælpe vores kunder med at transformere forretningsgange, udfordre branchestandarder og finde nye måder at nå deres målgrupper. Og med over 4000 ansatte på 70 bureauer i 44 markeder, har vi opbygget et grænseløst bureau, der kan håndtere globale udfordringer med lokal indsigt. Læs mere her: http://www.isobar.com/dk/home

Magnetix Vi har altid troet på at internettets evne til at sætte alle mennesker på jorden i forbindelse må og skal kunne kombineres med dialogmarkedsføringens principper om personalisering, relevans, timing og effekt.

Det har gjort os lidt anderledes, mildt sagt. Hos os samles .NET-udviklere, usability-eksperter, marketingstrateger, konceptudviklere, designere, tekstforfattere og dialogarkitekter om samme sag: At sætte kunden i fokus – og sætte nye standarder for hvor godt, hvor hurtigt, hvor dybt og hvor varigt man kan skabe relationer mellem kunder og virksomheder. Resultatet er et bureau der kan orkestrere din marketing på tværs af alle kanaler, discipliner og interne siloer.

Sidst, men ikke mindst: For at kunne rådgive om andres forretning, skal man kunne drive sin egen: Vi er partnerejet og -drevet, er landets førende digitale bureau (MyImage 2014 og 2015), og har aldrig haft røde tal. Læs mere her: http://www.magnetix.dk



Tidligere nyhed: Dentsu Aegis fortsætter samarbejdet med Kelloggs i Europa Nästa nyhet: Så kan blækket godt tørre…