Jobopslag: Dentsu Aegis Data Lab søger Data Visualisation Specialist

2/03-17

Brænder du for at omsætte data til forretningsværdi? Og vil du samtidig være med til at støtte nogle af landets største brands til at træffe beslutninger ud fra data?

Dentsu Aegis Network er en af Danmarks største mediebureaugrupper. I København sidder vi over 300 passionerede medarbejdere, alle med best-in-class ekspertise indenfor data, medier og digitale indkøb.

Dentsu Aegis Data Lab søger en dygtig og ambitiøs Data Visualisation Specialist til at indgå i vores team, hvor medieindkøb, datavisualisering og databaser mødes i projekter for vores kunder. Vi er i øjeblikket entusiastiske omkring big data, chat bots, data mining, torsdagskagen i kantinen, men særligt at lave gode holdbare dataløsninger for vores kunder, som udfordrer og innoverer vores måde at arbejde med data i vores forretning. Dine primære arbejdsopgaver vil omfatte opbygning af dashboard produkter, kundehåndtering samt være sparringspartner for vores bureauer i håndtering af data.

Hvilke forventninger har vi til vores nye kollega?

  • Du skal være lærevillig og have stærk teknisk forståelse.
  • Kompetencer indenfor datavisualisering – vi klapper i hænderne, hvis du har erfaring med datavisualiseringsplatforme som Qlik Sense, Tableau eller lignende.
  • Passioneret omkring data og meget gerne være initiativrig omkring dets brug.
  • Detalje- og resultatorienteret – vi arbejder med stramme deadlines og møder ofte udfordringer, der kræver et stærkt mindset til at finde de rette løsninger i tæt samarbejde med kunder og husets bureauer.
  • God forståelse for projektledelse, gerne i udvikling af IT projekter.
  • Basic SQL kundskaber er et plus, men kan du ikke dette, har vi et venligt hold af udviklere, der kan lære dig det basale.

Vi tilbyder til gengæld den rette kollega:

  • Egen spændende kundeportefølje.
  • Mulighed for at drive større dataprojekter og forme udviklingen i huset.
  • Et fantastisk arbejdsmiljø med høje ambitioner og store visioner.
  • Personlig og faglig udvikling samt dybdegående kendskab til mediebranchen.
  • Glade og energiske kollegaer med et stærkt fællesskab.

 

Vi søger en fuldtidsansat med tiltrædelse snarest muligt.

Ønsker du at være en del af ovenstående, så send en motiveret ansøgning samt CV til Trine Danielsen, trine.danielsen@dentsuaegis.com. Vi holder løbende samtaler.

 

Har du yderligere spørgsmål, så kontakt Trine Danielsen på tlf. 25 14 01 57.

Arbejdssted: Overgaden neden Vandet 7, 1414 København K.

Jobopslag: Data Analyst i Amplifi Aarhus

21/12-16

Er du klar til at teste dine færdigheder og kompetencer i et tempofyldt og ambitiøst hus? Hvis ja, er dette din mulighed som Data Analyst i Aarhus, i en afdeling med en ambitiøs dagsorden og positiv atmosfære.

Hos Dentsu Aegis Network har vi en højtflyvende vækstagenda og en ambition om, at vi som bureaugruppe skal hjælpe vores kunder med at vinde i den digitale økonomi. Dette ved at være de bedste til at drive og optimere  hele kunderejsen – lige fra ’point of engagement’ til ’point of transaction’.

Team og karriere

Dentsu Aegis Network er en af verdens største internationale bureaugrupper inden for marketing, medier og kommunikation. I Danmark er vi på den gode side af 450 mennesker, som alle er passionerede, dedikerede og ambitiøse, både på vegne af vores hus, men også på vegne af vores kunder. I de seneste år har der blandt kunder været et øget fokus på den digitalisering, der sker i samfundet, og vi arbejder for hele tiden at være de bedste til at levere digitale løsninger, der tænker på tværs af platforme og medier. Som en del af teamet i Amplifi får du derfor muligheden for at blive en del af et team med de bedste specialister, som er med til at løfte kundernes brands til nye niveauer.

Da dette er en nyoprettet stilling, vil der være mulighed for at være med til at definere rollen og være med til at udvikle processer og værktøjer til at underbygge arbejdsopgaverne

Personlige kvalifikationer

  • Du er passioneret omkring digital markedsføring og har flair for teknik og systemer
  • Har et stort ønske om at udvikle dig personligt samt bidrage til et stærkt og godt arbejdsmiljø
  • Arbejder selvstændigt og kan overholde løbende og skiftende deadlines
  • Du er teamorienteret og kan navigere i en travl hverdag med mange opgaver

Systemer og eksekvering

  • Dine primære arbejdsopgaver vil omfatte strukturering og opbygning af datavisualisering og dashboards i forskellige systemer samt indsamle den data, der ligger til grund for visualiseringen
  • Herunder supporte de forskellige teams i deres rapportering og bringe overblik til en kompleks hverdag
  • Sikre datakvalitet og validere inputs fra ad serving systems, CRM databaser, medier mv.
  • Du vil ligeledes skulle indgå i dialog med kunder og de digitale planlægnings- og eksekveringsteams omkring behov, KPI’er og målsætning

Produkter og udvikling

  • Udvikling af dashboard-produkter og afrapportering
  • Visualisering af data fra medier, forbrugere og brands
  • Udvikle struktur, arbejdsprocesser og dokumentation for data input og taksonomi

Faglige kompetencer

  • Du arbejder særdeles struktureret og er resultat- og detaljeorienteret
  • Det er en fordel, hvis du har forudgående kendskab til datavisualisering og værktøjer, så som Qlik, Tableu, Gecko board, Klipfolio og Clickview
  • Forståelse for kode og databaser er ligeledes et plus
  • Det er vigtigt, at du trives med rutineprægede arbejdsopgaver, systemdrift, tal og analyse, og kan se dig selv som digital specialist frem for generalist
  • Du skal som min. have en videregående uddannelse fra eksempelvis Erhvervsakademiet eller andre uddannelsesinstitutioner, hvor du har skabt god erfaring med digitale medier og platforme
  • Du elsker og har en god forståelse for tal og er bedre tilpas i et regneark end med en notesblok
  • Du er superbruger i Excel og Office pakken generelt

 

Vi søger en fuldtidsstilling med tiltrædelse 01/01 2017.

Ansøgningsfrist: Snarest muligt

Hvis ovenstående har fanget din interesse så send en motiveret ansøgning samt CV til mads.krabbe@dentsuaegis.com

Har du yderligere spørgsmål, så kontakt Mads Krabbe Øvlesen på tlf: 27799524

Arbejdssted: Åboulevarden 18-20, 8000 Aarhus

Jobopslag: Art Director

24/11-16

isobar Magnetix i Aarhus.

Isobar Magnetix er et integreret dialog- og webbureau, som sætter nye standarder for kunderelationer baseret på indsigt og intelligent brug af teknologi. Vi arbejder med de største og mest dynamiske virksomheder i Danmark og hjælper kunderne til stærkere kunderelationer, større lønsomhed og øget konkurrencedygtighed.

Vi er en blanding af IT- og marketingspecialister og med det bedste fra de to verdener, kan vi skabe helt unikke løsninger til vores kunder.

Jobbet:

Hos isobar Magnetix står AD’eren for de visuelle og kommunikative dele af koncepter. Det er AD’eren der vælger den overordnede retning for den visuelle side af vores projekter samt har en vigtig rolle i forhold i at sikre at både koncept, design og visioner holder et ambitiøst niveau i samarbejde resten af teamet.

Hos isobar Magnetix sidder man sjældent alene med en opgave. Her tror vi på tværfaglig sparring som et vigtigt redskab til at højne kvaliteten af vores produktioner. Vi brænder for at skabe koncepter som matcher vores kunders forretning – og skaber værdi for vores kunders kunder.

Kvalifikationer:

Du er super stærk kreativ og har evne til at ramme plet med dine idéer. Du har lyst til at levere topkvalitet i koncept og design. Du er diplomatisk og ved at samarbejde er vigtigt for at opnå flotte resultater.

Vi laver digitale platformsprojekter og kampagner på tværs af websites, e-mails, apps, instore og tryk – og du synes det er spændende at få mulighed for at designe hele vejen rundt.

  • Du har en selvstændig og målrettet attitude til dit arbejde.
  • Du har minimum 2 års erfaring fra bureau eller som selvstændig.
  • Du motiveres af at lave kreative kvalitetsløsninger og af at indgå i et team med dygtige kollegaer.

Vi tilbyder:

  • Mulighed for personlig og faglig udvikling og for at arbejde med de bedste kollegaer i branchen.
  • Et fantastisk arbejdsmiljø med masser af hygge og ambitioner.

Spørgsmål:

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så ring på 88 38 30 10 og spørg efter Head of Design, Martin Chapman.

Vi glæder os meget til at høre fra dig.

Ansøgningen sendes til Peter Kristensen – peter.kristensen@isobar.com

 

isobar Magnetix

isobar Magnetix er et integreret dialog- og webbureau. Vi sætter nye standarder for kunderelationer baseret på indsigt og intelligent brug af teknologi. Vi arbejder med de største og mest dynamiske virksomheder i Danmark og hjælper kunderne til stærkere kunderelationer, større lønsomhed og øget konkurrencedygtighed.

Vi er en blanding af IT- og marketingspecialister og med det bedste fra de to verdener, kan vi skabe helt unikke løsninger til vores kunder.

Vores tilgang er dialog som forretningsfilosofi. Vores fundament er dyb teknisk kompetence, og vores fokus er at skabe målbare, langsigtede forretningsresultater.

isobar thumb

 

 

 

 

 

 

 

Jobopslag: Teamleder til vort Commercial & Financial controller team i København

26/10-16

Dentsu gruppen i Danmark ekspanderer, og søger til en nyoprettet stilling en dedikeret og energisk leder til at styre vort Commercial og Financial Controller team, på i alt 3 senior Finance medarbejdere.

Vor økonomiafdeling er opdelt i 3 teams (Commercial & Financial Control, Operational Finance og Specialist Finance) med i alt 12 medarbejdere i København, samt support fra vor outsourcing partner Genpact i New Dehli.

Vi indgår i en af verdens største medie og kommunikations koncerner med mere end 30.000 ansatte. I Danmark  er vi ca 400 ansatte fordelt på 3 kontorer i København og Århus.

 

Dine opgaver og udfordringer

Vi søger en solid og fagligt stærk teamleder som kan styre og være sparringspartner for et erfarent team, og samtidig være en aktiv del af opgaveløsningen i vort Commercial og Financial Controller team.

Dine primære opgaver vil udover at lede teamet, og være en aktiv del af økonomiafdelingen være:

  • Ansvarlig for forecasting og budgettering i tæt samarbejde med vor CFO og brand/ profit centre ansvarlige
  • Ansvarlig for resultatopfølgning i en eller flere af vore forretningsenheder
  • Ansvarlig for styringen af igangværende arbejder i en eller flere forretningsenheder
  • Ansvarlig for vore interne kontroller, og deltagelse i vort internationale controller community
  • Ansvarlig for rapportering og opfølgning på vor kunderentabilitet

Vi er en international virksomhed, og flere af dine opgaver skal løses i samarbejde med vore udenlandske søsterselskaber, og det er derfor et krav, at du behersker engelsk i skrift og tale.

Vi arbejder primært med  IT systemerne, Marathon, WorkBook, og SAP’s Business Planning & Consolidation system, og det vil være en fordel men dog ikke en forudsætning, at du har arbejdet med et eller flere af disse systemer.

 

Din baggrund

Du er eller har tidligere været teamleder, og har en relevant regnskabsmæssig uddannelse suppleret med erhvervserfaring, gerne fra reklame eller mediebureau branchen.  Du har et kvikt og tal-minded hoved, og kan gennemskue dynamikken i vore indtægter, omkostninger, og working capital.

Du er effektiv, analytisk og kan arbejde selvstændigt og koncentreret med dine opgaver. Du kan hurtigt sætte dig ind i komplekse problemstillinger, og er i stand til at videreformidle løsninger på en let forståelig måde. Vi lægger samtidig vægt på, at du er i stand til at skabe overblik samt forholde dig kritisk og vurderende til korrektheden af output og resultaterne fra dine analyser.

Du er socialt intelligent, og har flair for at begå dig professionelt i et miljø med  engagerede kolleger, ledere og beslutningstagere. Du er team orienteret og sætter pris på et højt fagligt kompetence niveau.

 

Dine muligheder

Vi tilbyder et udfordrende og udviklende job, og du bliver en del af et dedikeret og fagligt stærkt team. Du kommer til at arbejde i en international og dynamisk virksomhed, hvor personlig og faglig udvikling prioriteres højt. Dit drive for at bidrage og lære giver dig store muligheder for at arbejde selvstændigt med problemstillingerne og vokse i stillingen.

Din ansøgning

Matcher dine kompetencer ovenstående, bedes du hurtigst muligt – sende din ansøgning samt CV til CFO Dan Krause på  dan.krause.thomsen@dentsuaegis.com

 

Dentsu Aegis Network A/S, Overgaden Neden Vandet 7, DK-1414 København K

Jobopslag: Økonomimedarbejder til vort Operational Finance team i København

26/10-16

Dentsu gruppen i Danmark ekspanderer, og søger til en nyoprettet stilling en dedikeret og energisk økonomimedarbejder, til at styre vore kunde – og leverandør mellemværender, samt administrationen af vore MasterCard og øvrige personale udlæg.

Vor økonomiafdeling er opdelt i 3 teams (Commercial & Financial Control, Operational Finance og Specialist Finance) med i alt 12 medarbejdere i København, samt support fra vor outsourcing partner Genpact i New Dehli.

Vi indgår i en af verdens største medie og kommunikations koncerner med mere end 30.000 ansatte. I Danmark  er vi ca 400 ansatte fordelt på 3 kontorer i København og Århus.

 

Dine opgaver og udfordringer

Vi søger en solid og fagligt stærk økonomimedarbejder som selvstændigt kan varetage og drive følgende opgaver:

  • Ansvarlig for styringen af mellemværender med vore kunder, herunder:
    • Opfølgning og rykning på åbne poster
    • Kontakt til kunder, vore client service directors, samt Genpact
    • Support og kontakt til Genpact vedrørende kunde mellemværender
    • Ansvarlig for renteberegning på kunder
  • Opfølgning og rykning af intercompany mellemværender
    • Opfølgning og rykning på åbne poster
    • Support og kontakt til Genpact
  • Ansvarlig for styringen af mellemværender med vore leverandører, herunder:
    • Godkendelse af leverandør oprettelser
    • Support og kontakt til Genpact vedrørende styringen af vore leverandører
    • Support til Genpact vedrørende afstemning af leverandør mellemværender
  • Ansvarlig for styringen og administrationen af vore MasterCard og øvrige personale udlæg.

 

Vi er en international virksomhed, og flere af dine opgaver skal løses i samarbejde med vore udenlandske søsterselskaber, og det er derfor et krav, at du behersker engelsk i skrift og tale.

Vi arbejder primært med  IT systemet, Marathon, og det vil være en fordel men dog ikke en forudsætning, at du har arbejdet med dette system.

 

Din baggrund

Du har en relevant regnskabsmæssig uddannelse suppleret med erhvervserfaring, gerne fra reklame eller mediebureau branchen.

Du er effektiv, analytisk og kan arbejde selvstændigt og koncentreret med dine opgaver. Du kan hurtigt sætte dig ind i komplekse problemstillinger, og er i stand til at videreformidle løsninger på en let forståelig måde.

Du er socialt intelligent, og har flair for at begå dig professionelt i et miljø med  engagerede kolleger, ledere og beslutningstagere. Du er team orienteret og sætter pris på et højt fagligt kompetence niveau.

 

Dine muligheder

Vi tilbyder et udfordrende og udviklende job, og du bliver en del af et dedikeret og fagligt stærkt team. Du kommer til at arbejde i en international og dynamisk virksomhed, hvor personlig og faglig udvikling prioriteres højt.

 

Din ansøgning

Matcher dine kompetencer til ovenstående, bedes du hurtigst muligt – sende din ansøgning samt CV til CFO Dan Krause på  dan.krause.thomsen@dentsuaegis.com

 

Dentsu Aegis Network A/S, Overgaden Neden Vandet 7, DK-1414 København K

Jobopslag: Digital Campaign Planner

18/10-16

Amplifi søger en Digital Campaign Planner

Vil du være med i forreste linje i en digital verden under hastig forandring, både hvad angår brugernes adfærd og bureauernes indkøbsform? Markedsføring er mere end kreative budskaber – det er evnen til at kombinere budskaber med data og teknologi. Er dette en evne du mestrer, så er du måske Amplifis nye Digitale Campaign Planner.

Job beskrivelse
Amplifi søger en Digital Campaign Planner til afvikling af digitale kampagner herunder planlægning, eksekvering, optimering og evaluering. Som Campaign Planner er du ansvarlig for egen kundeportefølje. Din dagligdag er præget af arbejde i diverse systemer og på forskellige platforme, hvorfor du ikke er teknisk forskrækket. Du er i kontakt med mange forskellige mennesker lige fra medier, kunder og kollegaer.
Dig

  • Du arbejder med digitale medier og har måske et par års erfaring fra mediebureau eller medie hvor du håndterer digitale kampagner.
  • Du har erfaring med eller interesse for digital medieplanlægning
  • Du er god til at kommunikere med mange forskellige målgrupper, og har samtidig en veludviklet analytisk sans.
  • Du arbejder struktureret og er rustet til en hverdag i høj fart og med stramme deadlines.
  • Du har forståelse for tal og data samt for videreformidling heraf.
  • Evner som projektleder er indiskutable samtidig med at du har et højt serviceniveau.
  • Du arbejder selvstændigt og forstår at prioritere dine opgaver.
  • Erfaring med adserving systemer som Adform og DoubleClick er en fordel og samtidig er Google Adwords og Facebook-annoncering ikke fremmed for dig.
  • Du behersker Microsoft Office pakken med vægt på Excel.
  • Du er god til engelsk både på skrift og i tale.

Det du ikke kan, lærer vi dig hen af vejen.


Os
Vi er en specialistenhed som håndterer digitalt medieindkøb og planlægning og har fokus på performance og optimering af vores kunders kampagner på tværs af alle kanaler og medieplatforme – primært for mediebureauerne Carat og Vizeum.

 

Amplifi hører under den globale mediebureaugruppe Dentsu Aegis Network, som består af en række bureauer (bl.a. Carat og Vizeum) med erfaring inden for digital kommunikation, markedsanalyse, search marketing, sponsorater og events, direct marketing og PR mv. I Danmark er vi repræsenteret i København og i Aarhus og tæller godt 300 medarbejdere.

Arbejdssted: Overgaden neden vandet 7, 1414 København K

 

Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt

Ansøgning sendes til:
Karoline Askman, Team Lead, Campaign Management, Amplifi
Dentsu Aegis Network Denmark

Email: karoline.askman@dentsuaegis.com
Mobile: +45 28 13 66 76

15 nomineringer til Årets Rambuk 2016

13/09-16

Ikke mindre end 15 nomineringer er det blevet til ved Årets Rambuk 2016 hvor et eller flere af Dentsu Aegis Networks bureauer står bag;

MEDIESTRATEGIPRISEN

Vizeum for Sunset Boulevard
Produkt: Sandwich, burgers & grillet produkter
Kampagnens navn: Persona Based Marketing – the perfect fit of branding & tactical communication

MEDIAINNOVATIONSPRISEN

Dentsu Aegis Network / Carat / McCann for Mastercard
Produkt: Mastercard
Kampagnens navn: Everyday Spend

Vizeum / MKTG for SF Studios
Produkt: James Bond, Spectre
Kampagnens navn: Spectre Is Here

INVOLVERINGSPRISEN

Carat / Isobar / MKTG for Coca-Cola
Produkt: Coca-Cola
Kampagnens navn: #iseehappiness

KAMPAGNEPRISEN

Carat / Agency Spring for JYSK
Produkt:
Kampagnens navn: The JYSK Apartment

Vizeum / Robert Boisen & LikeMinded /Beon / Molamil / Radius Kommunikation for Spies Rejser
Produkt: Aktiv Ferie
Kampagnens navn: Do It for Mom

INDSIGTSPRISEN

Vizeum for Sunset Boulevard
Produkt: Sandwich, burger og grillet produkter
Kampagnens navn: Persona Based Marketing – the perfect fit of branding & tactical communication

Carat for Tryg
Produkt: Forsikringer
Kampagnens navn: Tryg – from pixels to people

PROGRAMPRISEN

Carat for Tryg
Produkt: Forsikringer
Kampagnens navn: fra kampagnedrevet til forbrugerdrevet markedsføring

Carat / jangaardmark for Call Me
Produkt: Mobil
Kampagnens navn: Call Me: Tal ordentligt

CONTENT ACTIVATIONPRISEN

Dentsu Aegis Network / Vizeum / Isobar / MKTG for DanDomain / Microsoft
Produkt: DanDomains produktpalette inkl. Microsoft Office 365
Kampagnens navn: Fra Idé til Virkelighed

Vizeum for Spies
Produkt: Spies Storbyferie
Kampagnens navn: #Spiescityhack

EFFEKT-PRISEN

Vizeum / Robert Boisen & LikeMinded /Beon / Molamil / Radius Kommunikation for Spies Rejser
Produkt: Aktiv Ferie
Kampagnens navn: Do It for Mom

Detsu Aegis Network / Carat & McCann for Mastercard
Produkt: MasterCard
Kampagnens navn: Everyday Spend

Dentsu Aegis Network / Vizeum / Isobar / MKTG for DanDomain / Microsoft
Produkt: DanDomains produktpalette inkl. Microsoft Office 365
Kampagnens navn: Fra idé til virkelighed

Jobopslag: Dentsu Aegis (Carat/Vizeum) søger Broadcast Planner Associate

9/09-16

Kunne du tænke dig at arbejde i mediebranchen, hos en af de største mediebureaugrupper i Danmark. Kunne du ligeledes tænke dig at arbejde med TV, marketing og rådgive nogle af Danmarks største annoncører om strategier og eksekveringen af disse? Carat/Vizeum søger lige nu en ny medarbejder til Broadcast afdelingen.

Om jobbet
Du kommer til at bidrage med håndteringen af kampagner for danske og internationale brands. Dine opgaver vil blandt andet inkludere:

  • Udarbejdelse af konkurrentanalyser
  • Lave placeringsoversigter ugentligt
  • Svare på internationale forespørgsler
  • Udarbejdelse af præsentationer til brug internt og eksternt

Arbejdstiden vil være 18 timer om ugen og vil derfor kunne varetages ved siden af dit studie.

Vi vil stå for grundig oplæring i arbejdsopgaverne. Jobbet vil give dig en bred indsigt i markedsføring, hvor TV er den største del.

Din arbejdsplads bliver på Christianshavn. Carat/Vizeum er kendetegnet ved et ungt og dynamisk miljø og beskæftiger mere end 250 i Danmark, og er fortsat i vækst.

Jobbet er med start hurtigst muligt.

Om dig
Vi forestiller os, at du er i gang med din uddannelse og at du enten er ved at afslutte din bachelor eller er påbegyndt din kandidatuddannelse på handelshøjskolen eller universitetet. Uddannelsesretning er ikke afgørende, bare du har interesse og flair for medier og marketing. Kendskab til Office-pakken og især Excel er en god ting.

Det er vigtigt at du er god til at koordinere, arbejder struktureret og har øje for detaljen. Vi forventer at du er meget ambitiøs omkring din karriere, samt at du har et højt energiniveau og har et stort drive.

Rekrutteringsprocessen
Er du interesseret i dette spændende og udfordrende job med interessante arbejdsopgaver og stort udviklingspotentiale? Og kan du identificere dig med de kvalifikationer, som kræves?

Så send motiveret ansøgning til Christine.Schroeder@dentsuaegis.com

Har du yderligere spørgsmål kontakt venligst Senior Broadcast Planner Christine Schrøder på tlf. 27 79 13 43.

 

Ansøgningsfrist: 2. oktober – Men vi kalder løbende ind til samtaler, så vi opfordrer til at søge hurtigst muligt

Så kan blækket godt tørre…

18/07-16

deal_0

I juni måned annoncerede Dentsu Aegis Network, at de havde købt et af Danmarks mest succesfulde og velrenommerede digitale bureauer, det integrerede dialog- og webbureau Magnetix.

Opkøbet af Magnetix er det største opkøb i Danmark inden for bureaubranchen, og er et solidt supplement til de eksisterende digitale services og produkter som Dentsu Aegis Network allerede tilbyder. Handlen har afventet endelig godkendelse fra konkurrencemyndighederne, og denne er officielt faldet på plads i dag.

”Vi glæder os til at smøge ærmerne op og endelig komme i gang med integrationen af Magnetix i vores forretningsmodel, ” siger Lars Bo Jeppesen, CEO, Nordics, Central and Eastern Europe. ”Magnetix bidrager til en udvidelse af kerneforretningen, og de produkter som det digitale reklamebureau Isobar allerede tilbyder, og vi kan mærke på vores kunder, at de er begejstrede for vores digitale oprustning, ” fortsætter han.

”Forbrugerrejsen er blevet mere kompleks, og vores kunder efterspørger i højere grad bureauer, der kan hjælpe dem med at skabe synergi igennem hele kunderejsen, og med opkøbet af Magnetix er vi nu i stand til at skabe end-to-end løsninger for vores kunder. Dentsu Aegis Network er helt unik i vores forretningsmodel, idet vores operating model giver kunderne mulighed for at købe alle deres marketingservices ind ét sted. Vi skaber synergi mellem strategi og eksekvering, og med opkøbet af Magnetix er vi en af de første bureaugrupper, der er i stand til at levere løsninger, der dækker hele kunderejsen – lige fra point-of-engagement til point-of-transaction samt den efterfølgende dialog med kunden, ” fortæller Lars Bo Jeppesen.

I fremtiden kan Dentsu Aegis Network, foruden at rådgive om medier og indkøb, aktivering, SEO, content og strategi m.m., også hjælpe med at skabe stærke teknologiske platforme som gør brug af kundens egne datakilder til at bygge digitale webløsninger og programmer.

”Hvis man vil være førende i branchen for digital marketing, er det vigtigt, at vi er ambitiøse i forhold til de produkter, vi tilbyder kunderne. CRM og brand commerce er begge stærke forretningsområder i rivende udvikling, og vi tror på, at vi med udvidelsen kan hjælpe vores kunder til at skabe øget salg, styrke kundeloyaliteten hos forbrugerne og skabe endnu stærkere brands, ” siger Lars Bo Jeppesen.

 

Magnetix bliver en del af isobar

16/06-16

DANSKE IVÆRKSÆTTERE FÅR EUROPÆISK TURBO

Har du stået i Tivoli og set havens interaktive kort på din mobil? Eller er du en af de 70.000 danskere, der hver dag søger på Danboligs website? I så fald har du allerede prøvet et produkt fra danske Magnetix, som nu skal udvikle digitale løsninger til hele Europa, efter virksomheden bliver en del af det japanskejede Dentsu Aegis Network.

På forunderlig vis er det en cirkel, der sluttes, når Dentsu Aegis Network med den højest placerede dansker i den internationale reklamebranche, Lars Bo Jeppesen i spidsen, køber den danske iværksættervirksomhed Magnetix. For 14 år siden solgte Lars Bo Jeppesen nemlig selv sin virksomhed Promovator til netop Dentsu Aegis Network, hvor han i dag har arbejdet sig op til positionen som CEO for 18 markeder og ansvarlig for en årlig omsætning på over 20 milliarder danske kroner.

Magnetix blev grundlagt i 2000 af Martin Bochineck og sammen med Christina Rind Helsbro har de to iværksættere haft et mål om at bygge et digitalt bureau, der kunne hjælpe virksomheder med at skabe og pleje kunderelationer ved hjælp af ny teknologi. Missionen er i den grad lykkedes, og Magnetix 130 medarbejdere ramte således en omsætning på knapt 150 millioner kroner sidste år på opgaver for kunder som Coloplast, Royal Copenhagen, Georg Jensen, eBay, ECCO, Pfizer mfl.

Lars Bo Jeppesen har fulgt Magnetix på sidelinjen i flere år, og han siger:

”Jeg er dybt imponeret af det, Christina og Martin og deres dygtige team har skabt, og med dem på vores hold løfter vi vores digitale services op i Champions League-klassen. Magnetix giver os mulighed for at hjælpe vores kunder med at håndtere data på deres kunder på et uhørt højt niveau og omsætte dem til skræddersyede løsninger, som vil øge både salg og kundeloyalitet. Det bliver endnu et vigtigt skridt i retning af ’A Segment of One’, hvor al kommunikation målrettes det enkelte unikke individ og ikke masser eller store segmenter af homogene forbrugere. Med Magnetix er det nu vores plan at skabe en nordisk Brand-commerce hub ud af København.

Magnetix bliver formelt en del af Dentsu Aegis Networks digitale bureau isobar i Norden som med fusionen vokser til 250 medarbejdere.

Magnetix ledelse bliver ny ledelse i isobar

Hos Magnetix har man i længere tid ledt efter den rigtige måde at ekspandere internationalt på, og CEO og founder Martin Bochineck er overbevist om, at den rigtige vej nu er fundet med salget til isobar og Dentsu Aegis Network.

”Vi glæder os til at blive en del af isobar og dermed verdens største globale og digitale bureau med over 4000 medarbejdere i hele verden. Det globale netværk som Magnetix bliver en del af styrker vores nuværende mængde af talent, udvider vores base af kunder og tilfører vores ideer og ambitioner nye højder. Alt sammen i direkte tråd med vores egen vision om at spille en ledende international rolle i denne branche,” siger Martin Bochineck, der sammen med Christina Rind Helsbro kommer til at udgøre ledelsen i isobar Norden.

Christina Rind Helsbro supplerer: ”Med isobar får vi sat turbo på vores planer om at arbejde internationalt. Vi har afsøgt mange modeller og med denne konstruktion kan vi virkelig realisere vores ønske om at arbejde europæisk”.

International opmærksomhed

Lars Bo Jeppesens opkøb af Magnetix har skabt international opmærksomhed i Dentsu Aegis Network, hvor den globale CEO for isobar Jean Linn er utrolig glad for at kunne tilføje Magnetix kompetencer til hendes internationale forretning.

”Vi er begejstrede for at byde Magnetix velkommen i isobar. De tilbyder i dag deres kunder løsninger, hvor de integrerer køb direkte i brandoplevelsen (som i Tivolis app, hvor man både kan købe årskort og se interaktive kort over haven, se koncertprogram osv.), og det komplementere de stærke kreative kræfter, der allerede er hos isobar i Norden i dag. Magnetix fokus på at drive forretning gennem strategiske, skalerbare og datadrevne løsninger er også et perfekt match til vores globale mission om at transformere virksomheder ved at bruge ny teknologi på en kreativ måde,” siger Jean Linn.

Et godt værdi-match

Siden Lars Bo Jeppesen i 2014 overtog pladsen som CEO for Dentsu Aegis Network i Norden, Central- og Østeuropa, har han lagt stor vægt på at holde fast i de værdier, der i sin tid gjorde ham i stand til at skabe hans egen succesfulde forretning. Medarbejderne skal føle sig frie til at træffe beslutninger, og de skal have plads til at realisere deres talent. Han er derfor overbevist om, at Magnetix hurtigt vil blive integreret i Dentsu Aegis Network.

”De er så dygtige, at de vil opleve det som at komme ind på en kæmpe legeplads, hvor de får mulighed for at arbejde for nogle af verdens største kunder,” siger Lars Bo Jeppesen.

Fakta om Magnetix

  • Grundlagt i 2000.
  • Danmarks 7. største bureau målt på bruttoavance (109.648 mio. kr.).
  • Danmarks bedst indtjenende bureau uafhængig af bureau type.
  • Overskuddet i 2014/2015 voksede med 42% ift. 2013.
  • Har vundet prisen som bedste digitale bureau 3 år i træk (myimage).
  • Er kåret til Sitecore site of the year, FDIH Omnichannel, Best agency operations (Computerworld), Global market best cross channel for Tivoli, DIA Omnichannel.

For yderligere information kontakt:

Martin Bochineck

Mobil: 26202332

mbo@magnetix.dk

Lars Bo Jeppesen

Mobil: 40270026

lars.bo.jeppesen@dentsuaegisnetwork.com

 

Info om Dentsu Aegis Network Denmark

Dentsu Aegis Network Denmark er en del af et globalt kommunikations-netværk og tilbyder en unik helhed af integrerede kommunikations-tjenester gennem vores brands Carat, isobar, Vizeum, iProspect, Posterscope, MKTG, Motley, D2D og Amplifi.

Den rette kommunikation er en forretningskritisk ingrediens for, at være vellykket og bæredygtig i et medielandskab i konstant forandring. Vi er drevet af en iværksætter holdning, en tro på, at det digitale vil ændre alt, og at en dyb viden om, hvordan forbrugerne tænker og opfører sig er centrum for alt hvad vi gør. Læs mere her: http://dentsuaegisnetwork.dk/

Info om isobar Danmark
isobar er et digitalt og globalt full-service bureau, der kreativt løser essentielle, komplekse udfordringer i den digitale æra. Vi udvikler, designer og opbygger innovative brugeroplevelser for verdens største virksomheder og styrker deres position i markedet gennem stærke brandhistorier med klar kommerciel effekt. Vi er kompromisløst fokuseret på at levere ”Ideas without limits” og er stolte af at hjælpe vores kunder med at transformere forretningsgange, udfordre branchestandarder og finde nye måder at nå deres målgrupper. Og med over 4000 ansatte på 70 bureauer i 44 markeder, har vi opbygget et grænseløst bureau, der kan håndtere globale udfordringer med lokal indsigt. Læs mere her: http://www.isobar.com/dk/home

Magnetix Vi har altid troet på at internettets evne til at sætte alle mennesker på jorden i forbindelse må og skal kunne kombineres med dialogmarkedsføringens principper om personalisering, relevans, timing og effekt.

Det har gjort os lidt anderledes, mildt sagt. Hos os samles .NET-udviklere, usability-eksperter, marketingstrateger, konceptudviklere, designere, tekstforfattere og dialogarkitekter om samme sag: At sætte kunden i fokus – og sætte nye standarder for hvor godt, hvor hurtigt, hvor dybt og hvor varigt man kan skabe relationer mellem kunder og virksomheder. Resultatet er et bureau der kan orkestrere din marketing på tværs af alle kanaler, discipliner og interne siloer.

Sidst, men ikke mindst: For at kunne rådgive om andres forretning, skal man kunne drive sin egen: Vi er partnerejet og -drevet, er landets førende digitale bureau (MyImage 2014 og 2015), og har aldrig haft røde tal. Læs mere her: http://www.magnetix.dk