Tilmeld dig årets trendstudie PULSE18

25/09-17

Det er med stor fornøjelse, at vi igen i år inviterer til trendstudiet PULSE.
PULSE har 10-års jubilæum – 10 år, hvor vi har arbejdet på at være forud for tidens trends.

Med PULSE18 får du i år vores bud på de ti største trends inden for medier, kommunikation, forbrugere, data og teknologi.
Dagens program er spækket med spændende trends og nye perspektiver på den måde, vi driver marketing på i dag.

PULSE18 giver et friskt indblik i de tendenser, der kommer til at præge 2018, som du kan tage med hjem og aktivt anvende i dine 2018 planer.

 

TILMELD DIG HER INDEN D. 27. oktober 2017

Det er gratis at deltage, men af hensyn til forplejning er tilmeldingen bindende.

 

VI PRÆSENTERER PULSE18 i:

Aarhus

Den 20. november 2017
Kl. 8.30-11.00
Centralværkstedet
Værkmestergade 7
8000 Aarhus C

København

Den 22. november 2017
Kl. 8.30-11.00
Palads, Sal 1.
Axeltorv 9
1609 København V

 

PROGRAM:

08.30-09.00: Indregistrering og let morgenmad

09.00-09.10: Velkommen

09.10-10.10 : Præsentation af PULSE 18 (DEL 1)

10.10-10.30: Pause

10.30-11.00: Præsentation af PULSE 18 (DEL 2)

 

Konference om forbrug, medier og markedsføring
til over 1,4 millioner forkantsdanskere

10/08-17

I dag er der 20% flere børnefamilier, der flytter fra Aarhus, Odense og København, end der flytter til. Familierne flytter fra byens stress og jag og ud mod steder med mere luft, hvor drømmen om en fornuftig worklife-balance har bedre vilkår.
Med flere motorveje, bedre internetdækning og nye muligheder for iværksætteri er arbejdspladsen i dag blevet en mobil størrelse, som ikke i samme omfang som tidligere begrænser udflytningen fra storbyerne. Og med selvkørende biler inden for en overskuelig fremtid, går udviklingen mere og mere i én retning: Mod Udkanten.
”Udkantsdanmark” er ikke længere den rådne banan, som er blevet udskældt i en lang årrække. I dag flytter flere ressourcestærke danskere til, og de har rådighedsbeløb, der er væsentligt højere end eksempelvis storbyboernes. Det er derfor tid til at kaste et nyt lys på yderområderne af Danmark og dets kommercielle potentiale.

Kom med til konferencen ”På forkant med Udkanten”, hvor vi præsenterer forbrugerstudiet om “udkantsdanskerne”. Afholdes i både Aarhus og København.

Til konferencen vil du blandt andet få svar på:

  • Hvor stor potentiel omsætning kan du hente i ”Udkantsdanmark” inden for din branche?
  • Hvilke produktkategorier bruger forkantsdanskerne flest penge på?
  • Hvor langt er forkantsdanskerne villige til at køre for at komme i din butik?
  • Hvordan skal du kommunikere til forkantsdanskerne for at være relevant og i øjenhøjde?
  • Hvilke medier og touch points bør du som minimum anvende?

Studiet består af en spørgeskemaundersøgelse med 2.000 respondenter, 17 dybdegående interviews hjemme hos forkantsdanskerne, samt digitalt og socialt adfærdsdata fra 2017.

 

Et smugkig i studiet viser blandt andet, at:

  • Der er 345.000 danskere, som overvejer at flytte til ”Udkantsdanmark”
  • 18% af de danskere, der bor i ”Udkantsdanmark”, ser lav kriminalitet som en af årsagerne til, at de bor, hvor de gør
  • Over halvdelen af alle danskere oplever ”Udkantsdanmark” som et negativt eller meget negativt ord
  • Forkantsdanskerne mener i højere grad end ikke-forkantsdanskerne, at de er mindre stressede end resten af befolkningen (43% mod 36%)
  • 27% af forkantsdanskerne er enige eller meget enige i, at det er vigtigt for dem at have en personlig relation til butikspersonalet. For ikke-forkantsdanskere er tallet 19%
  • Mere end hver femte forkantsdansker er villig til at køre op til 50 km for at købe en ny bil, og hver tiende vil køre mere end 200 km
  • 22% af forkantsdanskerne er villige til at køre 50-99 km for at købe en ny sofa, hvor dette kun gælder for 9% af ikke-forkantsdanskerne
  • Hver fjerde forkantsdansker kører gerne op mod 100 km for en oplevelse eller kulturel begivenhed, mens dette tal for ikke-forkantsdanskere ligger på 16%
  • Forkantsdanskerne køber i gennemsnit haveredskaber og værktøj for 320 kroner mere end gennemsnitsdanskeren om året og for hele 800 kroner mere end ”storbyboerne” (byer med 50.000+ indbyggere)

Bag studiet står bureaugruppen Dentsu Aegis Network i samarbejde med Jysk Fynske Medier og NORDJYSKE Medier med Bilendi som dataleverandør.

Spørgsmål til studiet eller konferencen: Kontakt forbrugerekspert Julie Daugaard på julie.daugaard@dentsuaegis.com eller 27 79 38 70.

 

TILMELDINGEN ER LUKKET

 

PRIS: GRATIS
men no-show gebyr på 500 DKK

 

 

PROGRAM AARHUS

TIRSDAG 26. SEPTEMBER

08.30-09.00:
Indregistrering og let morgenmad

09.00-10.15:
Velkommen til Forkantsdanmark
For første gang nogensinde bliver det såkaldte “Udkantsdanmark” og dets beboere “udkantsdanskere” defineret af danskerne selv. Ud fra denne definition byder vi velkommen til en ny æra for “Udkantsdanmark”, og giver det nye nuancer og nyt navn: Forkantsdanmark.
Vi dykker herefter ned i disse forkantsdanskeres værdier, kultur og forbrugsmønstre. Blandt andet bliver du introduceret til 5 værdier, som virksomheder bør kende til og tale ind i, hvis de skal gøre sig relevante for denne fjerdedel af Danmarks befolkning. Endelig kaster vi lys over forkantsdanskernes forbrugsadfærd og det kommercielle potentiale, som er i Forkantsdanmark.
v. Julie Daugaard, Strateg og forbrugerekspert, Dentsu Aegis Network

10.15-10.30:
Pause

10.30-11.15
Ord på Kanten 
Christian Degn er som vært på både “Hammerslag” og “Danmark Kyst Til Kyst” med al sandsynlighed den danske tv-vært, der krydser mest rundt i Danmark. Han og kollegerne må konstant overveje, hvordan de italesætter alle områder i Danmark, så beboerne føler sig set – og ikke stigmatiseret. Christian fortæller om sine personlige overvejelser om ord og værdier på kanten af Danmark. 
v. Christian Degn, journalist og tv-vært, DR

11.15-11.45:
Frokost og experience networking
v. aktiveringsbureauet MKTG

11.45-12.15:
Sådan bliver du relevant
Hvordan skaber du indhold, som er relevant for de 1,4 millioner forkantsdanskere? Uanset om du sidder med redaktionelt eller kommercielt indhold skal du vælge emner og vinkler, der taler i øjenhøjde med forkantsdanskerne.
v. Anne Rosendal, Strateg og kommunikationsrådgiver, Dentsu Aegis Network

12.15-12.30:
Virksomhedscase jem & fix
Gennem lokal forståelse og forankring har jem & fix skabt resultater, der både kan ses på bundlinjen og hos forbrugernes holdning til brandet.
v. Cecilia Jonassen, Digital Direktør, Dentsu Aegis Network

12.30-13.00:
Mest magtfulde medier
Inden for journalistik såvel som markedsføring er det i dag afgørende at kende og kortlægge forbrugerejser og kommunikations-touchpoints, så du er der, hvor de målgruppe er. Vi tegner rejsen, og giver medieanbefalinger og forretningsmæssige implikationer.
v. Anne Knudsen, Strateg og mediespecialist, Dentsu Aegis Network

Sted:
Savværket
Søren Nymarksvej 8A
8270 Højbjerg, Aarhus

 

PROGRAM KØBENHAVN

ONSDAG 27. SEPTEMBER

08.30-09.00:
Indregistrering og let morgenmad

09.00-10.15:
Velkommen til Forkantsdanmark
For første gang nogensinde bliver det såkaldte “Udkantsdanmark” og dets beboere “udkantsdanskere” defineret af danskerne selv. Ud fra denne definition byder vi velkommen til en ny æra for “Udkantsdanmark”, og giver det nye nuancer og nyt navn: Forkantsdanmark.
Vi dykker herefter ned i disse forkantsdanskeres værdier, kultur og forbrugsmønstre. Blandt andet bliver du introduceret til 5 værdier, som virksomheder bør kende til og tale ind i, hvis de skal gøre sig relevante for denne fjerdedel af Danmarks befolkning. Endelig kaster vi lys over forkantsdanskernes forbrugsadfærd og det kommercielle potentiale, som er i Forkantsdanmark.
v. Julie Daugaard, Strateg og forbrugerekspert, Dentsu Aegis Network

10.15-10.30:
Pause

10.30-11.00:
Relevante indholdselementer
Hvordan skaber du indhold, som er relevant for de 1,4 millioner forkantsdanskere? Uanset om du sidder med redaktionelt eller kommercielt indhold skal du vælge emner og vinkler, der taler i øjenhøjde med forkantsdanskerne.
v. Anne Rosendal, Strateg og kommunikationsrådgiver, Dentsu Aegis Network

11.00-11.30:
Virksomhedscase jem & fix
Gennem lokal forståelse og forankring har jem & fix skabt resultater, der både kan ses på bundlinjen og hos forbrugernes holdning til brandet.
v. Cecilia Jonassen, Digital Direktør, Dentsu Aegis Network

11.30-12.00:
Mest magtfulde medier
Inden for journalistik såvel som markedsføring er det i dag afgørende at kende og kortlægge forbrugerejser og kommunikations-touchpoints, så du er der, hvor din målgruppe er. Vi tegner rejsen, og giver medieanbefalinger og forretningsmæssige implikationer.
v. Anne Knudsen, Strateg og mediespecialist, Dentsu Aegis Network

Sted:
Auditoriet ved Dentsu Aegis Network
Overgaden Neden Vandet 7
Christianshavn, 1414 København K

15 nomineringer til Årets Rambuk 2016

13/09-16

Ikke mindre end 15 nomineringer er det blevet til ved Årets Rambuk 2016 hvor et eller flere af Dentsu Aegis Networks bureauer står bag;

MEDIESTRATEGIPRISEN

Vizeum for Sunset Boulevard
Produkt: Sandwich, burgers & grillet produkter
Kampagnens navn: Persona Based Marketing – the perfect fit of branding & tactical communication

MEDIAINNOVATIONSPRISEN

Dentsu Aegis Network / Carat / McCann for Mastercard
Produkt: Mastercard
Kampagnens navn: Everyday Spend

Vizeum / MKTG for SF Studios
Produkt: James Bond, Spectre
Kampagnens navn: Spectre Is Here

INVOLVERINGSPRISEN

Carat / Isobar / MKTG for Coca-Cola
Produkt: Coca-Cola
Kampagnens navn: #iseehappiness

KAMPAGNEPRISEN

Carat / Agency Spring for JYSK
Produkt:
Kampagnens navn: The JYSK Apartment

Vizeum / Robert Boisen & LikeMinded /Beon / Molamil / Radius Kommunikation for Spies Rejser
Produkt: Aktiv Ferie
Kampagnens navn: Do It for Mom

INDSIGTSPRISEN

Vizeum for Sunset Boulevard
Produkt: Sandwich, burger og grillet produkter
Kampagnens navn: Persona Based Marketing – the perfect fit of branding & tactical communication

Carat for Tryg
Produkt: Forsikringer
Kampagnens navn: Tryg – from pixels to people

PROGRAMPRISEN

Carat for Tryg
Produkt: Forsikringer
Kampagnens navn: fra kampagnedrevet til forbrugerdrevet markedsføring

Carat / jangaardmark for Call Me
Produkt: Mobil
Kampagnens navn: Call Me: Tal ordentligt

CONTENT ACTIVATIONPRISEN

Dentsu Aegis Network / Vizeum / Isobar / MKTG for DanDomain / Microsoft
Produkt: DanDomains produktpalette inkl. Microsoft Office 365
Kampagnens navn: Fra Idé til Virkelighed

Vizeum for Spies
Produkt: Spies Storbyferie
Kampagnens navn: #Spiescityhack

EFFEKT-PRISEN

Vizeum / Robert Boisen & LikeMinded /Beon / Molamil / Radius Kommunikation for Spies Rejser
Produkt: Aktiv Ferie
Kampagnens navn: Do It for Mom

Detsu Aegis Network / Carat & McCann for Mastercard
Produkt: MasterCard
Kampagnens navn: Everyday Spend

Dentsu Aegis Network / Vizeum / Isobar / MKTG for DanDomain / Microsoft
Produkt: DanDomains produktpalette inkl. Microsoft Office 365
Kampagnens navn: Fra idé til virkelighed

Så kan blækket godt tørre…

18/07-16

deal_0

I juni måned annoncerede Dentsu Aegis Network, at de havde købt et af Danmarks mest succesfulde og velrenommerede digitale bureauer, det integrerede dialog- og webbureau Magnetix.

Opkøbet af Magnetix er det største opkøb i Danmark inden for bureaubranchen, og er et solidt supplement til de eksisterende digitale services og produkter som Dentsu Aegis Network allerede tilbyder. Handlen har afventet endelig godkendelse fra konkurrencemyndighederne, og denne er officielt faldet på plads i dag.

”Vi glæder os til at smøge ærmerne op og endelig komme i gang med integrationen af Magnetix i vores forretningsmodel, ” siger Lars Bo Jeppesen, CEO, Nordics, Central and Eastern Europe. ”Magnetix bidrager til en udvidelse af kerneforretningen, og de produkter som det digitale reklamebureau Isobar allerede tilbyder, og vi kan mærke på vores kunder, at de er begejstrede for vores digitale oprustning, ” fortsætter han.

”Forbrugerrejsen er blevet mere kompleks, og vores kunder efterspørger i højere grad bureauer, der kan hjælpe dem med at skabe synergi igennem hele kunderejsen, og med opkøbet af Magnetix er vi nu i stand til at skabe end-to-end løsninger for vores kunder. Dentsu Aegis Network er helt unik i vores forretningsmodel, idet vores operating model giver kunderne mulighed for at købe alle deres marketingservices ind ét sted. Vi skaber synergi mellem strategi og eksekvering, og med opkøbet af Magnetix er vi en af de første bureaugrupper, der er i stand til at levere løsninger, der dækker hele kunderejsen – lige fra point-of-engagement til point-of-transaction samt den efterfølgende dialog med kunden, ” fortæller Lars Bo Jeppesen.

I fremtiden kan Dentsu Aegis Network, foruden at rådgive om medier og indkøb, aktivering, SEO, content og strategi m.m., også hjælpe med at skabe stærke teknologiske platforme som gør brug af kundens egne datakilder til at bygge digitale webløsninger og programmer.

”Hvis man vil være førende i branchen for digital marketing, er det vigtigt, at vi er ambitiøse i forhold til de produkter, vi tilbyder kunderne. CRM og brand commerce er begge stærke forretningsområder i rivende udvikling, og vi tror på, at vi med udvidelsen kan hjælpe vores kunder til at skabe øget salg, styrke kundeloyaliteten hos forbrugerne og skabe endnu stærkere brands, ” siger Lars Bo Jeppesen.

 

Magnetix bliver en del af isobar

16/06-16

DANSKE IVÆRKSÆTTERE FÅR EUROPÆISK TURBO

Har du stået i Tivoli og set havens interaktive kort på din mobil? Eller er du en af de 70.000 danskere, der hver dag søger på Danboligs website? I så fald har du allerede prøvet et produkt fra danske Magnetix, som nu skal udvikle digitale løsninger til hele Europa, efter virksomheden bliver en del af det japanskejede Dentsu Aegis Network.

På forunderlig vis er det en cirkel, der sluttes, når Dentsu Aegis Network med den højest placerede dansker i den internationale reklamebranche, Lars Bo Jeppesen i spidsen, køber den danske iværksættervirksomhed Magnetix. For 14 år siden solgte Lars Bo Jeppesen nemlig selv sin virksomhed Promovator til netop Dentsu Aegis Network, hvor han i dag har arbejdet sig op til positionen som CEO for 18 markeder og ansvarlig for en årlig omsætning på over 20 milliarder danske kroner.

Magnetix blev grundlagt i 2000 af Martin Bochineck og sammen med Christina Rind Helsbro har de to iværksættere haft et mål om at bygge et digitalt bureau, der kunne hjælpe virksomheder med at skabe og pleje kunderelationer ved hjælp af ny teknologi. Missionen er i den grad lykkedes, og Magnetix 130 medarbejdere ramte således en omsætning på knapt 150 millioner kroner sidste år på opgaver for kunder som Coloplast, Royal Copenhagen, Georg Jensen, eBay, ECCO, Pfizer mfl.

Lars Bo Jeppesen har fulgt Magnetix på sidelinjen i flere år, og han siger:

”Jeg er dybt imponeret af det, Christina og Martin og deres dygtige team har skabt, og med dem på vores hold løfter vi vores digitale services op i Champions League-klassen. Magnetix giver os mulighed for at hjælpe vores kunder med at håndtere data på deres kunder på et uhørt højt niveau og omsætte dem til skræddersyede løsninger, som vil øge både salg og kundeloyalitet. Det bliver endnu et vigtigt skridt i retning af ’A Segment of One’, hvor al kommunikation målrettes det enkelte unikke individ og ikke masser eller store segmenter af homogene forbrugere. Med Magnetix er det nu vores plan at skabe en nordisk Brand-commerce hub ud af København.

Magnetix bliver formelt en del af Dentsu Aegis Networks digitale bureau isobar i Norden som med fusionen vokser til 250 medarbejdere.

Magnetix ledelse bliver ny ledelse i isobar

Hos Magnetix har man i længere tid ledt efter den rigtige måde at ekspandere internationalt på, og CEO og founder Martin Bochineck er overbevist om, at den rigtige vej nu er fundet med salget til isobar og Dentsu Aegis Network.

”Vi glæder os til at blive en del af isobar og dermed verdens største globale og digitale bureau med over 4000 medarbejdere i hele verden. Det globale netværk som Magnetix bliver en del af styrker vores nuværende mængde af talent, udvider vores base af kunder og tilfører vores ideer og ambitioner nye højder. Alt sammen i direkte tråd med vores egen vision om at spille en ledende international rolle i denne branche,” siger Martin Bochineck, der sammen med Christina Rind Helsbro kommer til at udgøre ledelsen i isobar Norden.

Christina Rind Helsbro supplerer: ”Med isobar får vi sat turbo på vores planer om at arbejde internationalt. Vi har afsøgt mange modeller og med denne konstruktion kan vi virkelig realisere vores ønske om at arbejde europæisk”.

International opmærksomhed

Lars Bo Jeppesens opkøb af Magnetix har skabt international opmærksomhed i Dentsu Aegis Network, hvor den globale CEO for isobar Jean Linn er utrolig glad for at kunne tilføje Magnetix kompetencer til hendes internationale forretning.

”Vi er begejstrede for at byde Magnetix velkommen i isobar. De tilbyder i dag deres kunder løsninger, hvor de integrerer køb direkte i brandoplevelsen (som i Tivolis app, hvor man både kan købe årskort og se interaktive kort over haven, se koncertprogram osv.), og det komplementere de stærke kreative kræfter, der allerede er hos isobar i Norden i dag. Magnetix fokus på at drive forretning gennem strategiske, skalerbare og datadrevne løsninger er også et perfekt match til vores globale mission om at transformere virksomheder ved at bruge ny teknologi på en kreativ måde,” siger Jean Linn.

Et godt værdi-match

Siden Lars Bo Jeppesen i 2014 overtog pladsen som CEO for Dentsu Aegis Network i Norden, Central- og Østeuropa, har han lagt stor vægt på at holde fast i de værdier, der i sin tid gjorde ham i stand til at skabe hans egen succesfulde forretning. Medarbejderne skal føle sig frie til at træffe beslutninger, og de skal have plads til at realisere deres talent. Han er derfor overbevist om, at Magnetix hurtigt vil blive integreret i Dentsu Aegis Network.

”De er så dygtige, at de vil opleve det som at komme ind på en kæmpe legeplads, hvor de får mulighed for at arbejde for nogle af verdens største kunder,” siger Lars Bo Jeppesen.

Fakta om Magnetix

  • Grundlagt i 2000.
  • Danmarks 7. største bureau målt på bruttoavance (109.648 mio. kr.).
  • Danmarks bedst indtjenende bureau uafhængig af bureau type.
  • Overskuddet i 2014/2015 voksede med 42% ift. 2013.
  • Har vundet prisen som bedste digitale bureau 3 år i træk (myimage).
  • Er kåret til Sitecore site of the year, FDIH Omnichannel, Best agency operations (Computerworld), Global market best cross channel for Tivoli, DIA Omnichannel.

For yderligere information kontakt:

Martin Bochineck

Mobil: 26202332

mbo@magnetix.dk

Lars Bo Jeppesen

Mobil: 40270026

lars.bo.jeppesen@dentsuaegisnetwork.com

 

Info om Dentsu Aegis Network Denmark

Dentsu Aegis Network Denmark er en del af et globalt kommunikations-netværk og tilbyder en unik helhed af integrerede kommunikations-tjenester gennem vores brands Carat, isobar, Vizeum, iProspect, Posterscope, MKTG, Motley, D2D og Amplifi.

Den rette kommunikation er en forretningskritisk ingrediens for, at være vellykket og bæredygtig i et medielandskab i konstant forandring. Vi er drevet af en iværksætter holdning, en tro på, at det digitale vil ændre alt, og at en dyb viden om, hvordan forbrugerne tænker og opfører sig er centrum for alt hvad vi gør. Læs mere her: http://dentsuaegisnetwork.dk/

Info om isobar Danmark
isobar er et digitalt og globalt full-service bureau, der kreativt løser essentielle, komplekse udfordringer i den digitale æra. Vi udvikler, designer og opbygger innovative brugeroplevelser for verdens største virksomheder og styrker deres position i markedet gennem stærke brandhistorier med klar kommerciel effekt. Vi er kompromisløst fokuseret på at levere ”Ideas without limits” og er stolte af at hjælpe vores kunder med at transformere forretningsgange, udfordre branchestandarder og finde nye måder at nå deres målgrupper. Og med over 4000 ansatte på 70 bureauer i 44 markeder, har vi opbygget et grænseløst bureau, der kan håndtere globale udfordringer med lokal indsigt. Læs mere her: http://www.isobar.com/dk/home

Magnetix Vi har altid troet på at internettets evne til at sætte alle mennesker på jorden i forbindelse må og skal kunne kombineres med dialogmarkedsføringens principper om personalisering, relevans, timing og effekt.

Det har gjort os lidt anderledes, mildt sagt. Hos os samles .NET-udviklere, usability-eksperter, marketingstrateger, konceptudviklere, designere, tekstforfattere og dialogarkitekter om samme sag: At sætte kunden i fokus – og sætte nye standarder for hvor godt, hvor hurtigt, hvor dybt og hvor varigt man kan skabe relationer mellem kunder og virksomheder. Resultatet er et bureau der kan orkestrere din marketing på tværs af alle kanaler, discipliner og interne siloer.

Sidst, men ikke mindst: For at kunne rådgive om andres forretning, skal man kunne drive sin egen: Vi er partnerejet og -drevet, er landets førende digitale bureau (MyImage 2014 og 2015), og har aldrig haft røde tal. Læs mere her: http://www.magnetix.dk

Dentsu Aegis fortsætter samarbejdet med Kelloggs i Europa

15/06-16

Kelloggs har efter en seks måneder lang proces valgt at fortsætte samarbejdet med Dentsu Aegis Networks bureauer Carat og iProspect.

Aftalen, der blev håndteret internt af Kelloggs, omfatter alle morgenmad- og snack brands, på tværs af 31 markeder i EMEA.

Kelloggs har arbejdet med Carat siden 2008 på et paneuropæisk plan og sidenhen kom iProspect med for at drive deres digitale performance på alle brands. Begge bureauer topper RECMAs globale rapport som hhv. #1 mediebureau og #1 search & activation bureau.

Nøglen til valget af Dentsu Aegis var styrken i forbrugerindsigter, anvendelse af data, og konsekvente leveringer i hele EMEA-regionen.

Chris Nolan, Media & Digital Director, Kelloggs EMEA, kommenterede, “Vi er meget glade for, at fortsætte samarbejdet med Carat og iProspect. Under den detaljerede og grundige proces forstærkede de det stærke fundament af medie- indkøb og planlægning der allerede var på plads i hele regionen. Derudover, og vigtigt for os, viste de også engageret hvordan vi via en vision og en plan vil udvikle os de næste tre år”.

Tracy De Groose, CEO Dentsu Aegis Network UK & Ireland, sagde: “Kelloggs er sådan et ikonisk brand og vi er utrolig stolte af vores partnerskab igennem de seneste otte år. At være valgt endnu engang er bevis på, at de forskellige kompetencer inden for vores netværk, samt vores evne til at udvikle vores tilgang afspejler Kelloggs behov og vækstambitioner”.

 

For yderligere information kontakt:

Rene Westendahl

Managing Director, Carat Copenhagen

+45 2835 0923

Nyt activation-bureau hos Dentsu Aegis Network

2/05-16

MKTG bliver føjet til bureaulisten hos Dentsu Aegis Network. MKTG er det niende globale netværk i gruppen og en klar oprustning på brand activation og lifestyle marketing.

I dag bliver MKTG-skiltet officielt sat på væggen hos Dentsu Aegis Network i København og Aarhus. Det sker som en opgradering af PosterscopeLive, der siden 2014 har hørt hjemme i huset. Og med kunder som Arla, Telia, Danske Spil, Huawei, Mondelez og Jem&Fix er jorden gødet til en frugtbar forandring.

Skiftet er nemlig mere end et nyt navn. Bureauet bliver del af det globale MKTG-netværk, hvis hovedkontor i New York er et af verdens største activation-bureauer. En markant spiller inden for lifestyle marketing, der giver MKTG Danmark adgang til erfaringer fra arbejde for brands som Google, Diageo, Toyota, Facebook, YouTube, Gatorade, Nike og Beats.

Hos MKTG tror man på at sætte brandet i centrum og lade det tale igennem oplevelser og brug. Når forbrugeren interagerer meningsfuldt med et brand, skaber det en stærk relation med enorm værdi.

I Danmark er ansvaret for den tilgang lagt hos Andreas Hansen, der de seneste to år har fungeret som direktør i Dentsu Aegis Network for Posterscope og PosterscopeLive. Senest i december 2015 blev en direktørrolle hos Isobar Danmark føjet til CV’et, der allerede rummede bureauer som bl.a. Halbye Kaag JWT og Hjaltelin Stahl.

For Andreas Hansen er det netop MKTG’s fokus på brand- og produktoplevelsen, der også skal tegne bureauet i Danmark:

”Vi tror på stærke oplevelser, der flytter forbrugeren. For de fleste var det sikkert en åbenbaring første gang, der blev swipede på en Smartphone. Det er en af den slags oplevelser, vi hos MKTG ved gør en enorm forskel for et brand. Vores styrke som bureau er evnen til at skabe, iscenesætte og formidle engagerende brandoplevelser på tværs af kanaler. Fra events og samplings til sociale medier. Vi kan forlænge oplevelsen digitalt og sikre, at den kommer bredt ud via vores nordiske samarbejde med MKTG i Norge, Sverige og Finland. Sammen med vores kunder vælger vi, om det skal være en taktisk indsats eller en positionerende indsats, der løser opgaven”, siger han.

Det nye bureau er desuden blevet rykket tæt sammen med Dentsu Aegis Networks digitale ben, Isobar. Både fysisk, i ledelse og med kreativt samarbejde på en række af kunder. Det giver et stort hold, der kan arbejde tværs af det digitale skel.

”Samarbejdet mellem MKTG og isobar er en sjældent set kombination af digitale og live kompetencer. Vi er et samlet hold på 65 passionerede marketeers med forskellige profiler og kompetencer, men fælles drive mod at gøre en forskel for vores kunder. Vi kender mediekanalerne til hudløshed og kan i fællesskab sikre en relevant og nærværende customer journey. Kort sagt, giver vi vores kunder et unikt springbræt til at ramme forbrugerens hjerte og mave. Som vi ser det, er vi et næste generations bureau”, siger Andreas Hansen.

Overgangen til MKTG gennemføres den 02.05.2016

 

MKTG
Antal medarbejdere: 950

Lande: 14

Kontorer: 26

Global Brand President: Charlie Horsey

KUNDER (Danmark)

Bl.a. Arla, Mondelez, Telia, Danske Spil, Cocio, Ramlösa/Coca Cola, Moët, Huawei, Jem&Fix Etc.

KONTAKT
Citater og spørgsmål

Andreas Hansen
Managing Director
MKTG Danmark & isobar Danmark
Telefon: +45 28 11 39 41
Email: andreas.hansen@dentsuaegis.com

Ny digital direktør til Vizeum

13/04-16

Mediebureauet Vizeum har hentet sin nye digitale direktør omme på den anden side af kloden. Her har overlever han senest været digital director hos OMD Australien med ansvaret for McDonald’s digitale aktiviteter.

Kort før jul tiltrådte Kristian Koch som ny direktør for Dentsu-bureauet Vizeum.

Han kom med en stærk digital baggrund cheap jerseys og Musical en ambition om at udvikle det digitalt wholesale mlb jerseys mindset i organisationen – og nu har han så været langt væk hjemmefra for at finde bureauets nye digitale direktør.

Han hedder Thomas Lyngsfeldt, og Allworx han har gennem de seneste fire år arbejdet i Australien.

Senest som digital director hos OMD Australien med ansvaret for McDonald’s digitale aktiviteter.

Før turen gik til Australien, har Thomas Lyngsfeldt været hos OMD og PHD i Danmark, og nu lander han altså igen i Danmark, hvor han træder ind i ledergruppen i Vizeum. Her får han ansvaret for at styrke bureauets digitale udbud.

Vil styrke bureauet

– Vizeum er inde i en spændende og rigtig god udvikling og det er kun naturligt at vi styrker organisationen på det digitale område, siger Kristian Koch og uddyber:

– Jeg er rigtig glad for at vi får Thomas om bord. kunderne Thomas er en stor kapacitet, han besidder en solid erfaring med digital marketing og kommer med bred mediebureau-erfaring og en tilgang fra et andet marked end det danske, hvilket jeg ser som et stort plus. Vi har et dedikeret fokus på at bygge Vizeum på tre nøgle-parametre: digital rådgivning, innovation og integrerede kommunikationsløsninger, og jeg er helt sikker på Happiness-experimentet at Thomas kommer til at styrke os yderligere på alle tre områder.

Stemmer godt overens

Thomas Lyngsfeldt tiltræder i Vizeum medio maj, og han begrunder selv valget af Vizeum således:

– Vizeum var det oplagte valg for mig. Det er et bureau i positiv udvikling, og Vizeums USA fokus og langsigtede strategi stemmer rigtig godt overens med mit mindset og de kompetencer, jeg bringer ind. Jeg ser frem til at kunne biddrage med wholesale mlb jerseys min erfaring og mit take på tingene både internt i organisationen og på tværs af Vizeums kunder.

Vizeum er en del af Dentsu Aegis Network, der i Danmark beskæftiger 285 ansatte fordelt på bureauerne Vizeum, Carat, isobar, iProspect, MKTG og Posterscope.

På verdensplan har Dentsu Aegis wholesale nfl jerseys Network 30.000 ansatte og opererer i 145 lande.

Dentsu rykker tættere på kunderne – ny organisering

16/12-15

Hos Dentsu Aegis Network A/S har vi i december 2015 ændret en række områder i organisationen for, at rykke tættere på kunderne i 2016. Integration imellem marketingdisciplinerne er øverst på ønskelisten hos annoncørerne, og derfor har Dentsu Aegis lavet en plan på tværs af bureaugruppen, som sigter på at sætte kunden i centrum. Dette har også medført en rokade i direktionen, hvor Andreas Hansen der hidtil har haft ansvar for aktiveringsbureauet PosterscopeLive, overtager rollen som Adm. Dir for digitalbureauet isobar. Derudover rykker Martin Baaring fra rollen som Adm. Dir i Vizeum, ind i en rolle som COO (Chief Operating Officer) i Dentsu koncernen, med ansvar for mediebureauerne Carat og Vizeum. Carat får ny Managing Director i Rene Westendahl, mens Vizeums nye Managing Director er Kristian Koch – begge er hentet internt, og har hidtil haft betydende ledelsesansvar i netop Carat og Vizeum. Herudover vil Ulrik Petersen, der hidtil har beklædt posten som Adm. Dir. for Carat, indtage en rolle som CCO (Chief Commercial Officer) i Dentsu koncernen, med det samlede ansvar for hele forretningen på 65 mennesker i Århus, samt et kommercielt koncernansvar.

De nye strukturer i bureaugruppen betyder, at vi fremover kan tænke og agere langt bedre som ét samlet hus.

 

 

wholesale nba jerseys cheap mlb jerseys cheap mlb jerseys

Sådan overlever bannerreklamen

7/10-15

Af Emil Buch Jacobsen, Researcher hos Carat Insight, og Lisa Gøttler, Strategic og Digital Director hos Carat.

 

Med et stigende brug af ad-blocking teknologier sender forbrugerne et klart budskab til annoncørerne: De er trætte af irrelevante og disruptive reklamer og bannere. Men betyder det så, at banneret er ved at uddø?

Forbrugerne har i flere år været vant til at befinde sig i en skudild, når de besøger hjemmesider med støjende annoncer og reklamer. Det har resulteret i, at de nu søger i dækning og væbner sig med ad-blocking værktøjer for ikke at blive ramt. 31 procent af danskerne mellem 15-74 år bruger ad-blocking – det er næsten en fordobling på bare lidt mere end et år, ifølge Carats forbrugerstudie, CCS, og Opeepls. Er det en tendens, der vidner om, at bannere ikke vil være en del af fremtidens digitale medier?

 

Intelligente bannere kræver brugerforståelse

Det korte svar er nej. Men det kræver intelligente kampagnesetups, og at udformningen af bannere på de digitale medier reformeres. Bannere bør ikke længere forstås cheap NFL jerseys som et ”en-til-mange format”. Det handler derimod om at skabe intelligente og relevante bannere, der er skræddersyet til brugeren – de skal være dynamiske og adaptive og møde forbrugerens behov i realtime.

Inden CMO’en fløjter startskuddet for en kampagne i gang, skal der derfor afsættes ressourcer til at forstå målgruppen, deres adfærd og individuelle behov. Det gælder om at kende sin målgruppe for at kunne levere relevant og værdifuldt indhold til dem. Her er det ikke kun et spørgsmål om at forstå brugerens demografiske forhold, interesser og holdninger, men også at forstå, hvor langt vedkommende er i købsrejsen over for dit produkt.

Det er vigtigt at lave dynamiske bannere, der rammer ind i brugernes placering i købsrejsen, således det rigtige tidspunkt, budskab og indhold passer sammen med den wholesale NBA jerseys enkelte brugers livscyklus”, forklarer Johnni Rosenquist, der er senior digital account manager hos Carat.

Ved at blive bedre til at bruge data om brugernes placering i købsrejsen, er det muligt at komme med dynamiske budskaber, som har høj relevans for brugerne: ”Det skal gerne resultere i, at brugerne ikke længere betragter annoncer som en gene, men derimod ser dem som et værktøj og hjælp til at indfri deres behov i købsprocessen”, tilføjer Johnni Rosenquist.

 

Varier dit budskab og øg relevansen

Interessant er det, at 75 procent af adblock-brugerne ikke har noget imod annoncer, hvis de er relevante. Det viser et nyt studie lavet af Carat. Så hvis bannere stadig skal være en wholesale NFL jerseys del af de digitale medier, kræver det, at der tages højde for brugerens interesser, adfærd og holdninger! For at kunne skabe dynamiske bannere skal data bruges på en mere intelligent måde, end hvordan de fleste gør i dag.

Som en del af kampagnen Romeo Reboot har Axe i Brasilien produceret wholesale NFL jerseys en reklamevideo, der er tilpasset den enkelte seer. Ud af i alt 11 scener varierer seks ud fra seerens profil. Det er indsigter som seerens interesser, holdninger, adfærd, forhold til brandet og musiksmag, der er afgørende for hvilken udgave af reklamevideoen, forbrugeren eksponeres for. Variationerne kan være alt lige fra ændringer i baggrundsmusikken til større ændringer i handlingen.

Casen viser en intelligent måde at bruge data på, hvor det er indsigter om forbrugeren, der styrer budskabet. Og vi kan lære meget af denne digitale strategi, når vi skal skabe relevans for BarTender? den enkelte forbruger gennem bannerreklamer.

 

Datadrevet indkøb af bannere

Hvis data udnyttes optimalt til at finde de rette målgrupper, så er programmatic buying det mest ideelle værktøj, der kan bruges til at købe dynamiske bannere. Programmatic buying er et datadrevet indkøb, hvor det er muligt at købe ind i en række udvalgte målgrupper ud fra en-til-en data, der giver indsigter om brugerens profil og online adfærd. Det er Coke-Moji blandt andet data fra Facebook som muliggør disse indkøb.

Ved datadrevet indkøb er det muligt at købe ind i 10 målgrupper, og derefter i en kreativ proces skabe 10 forskellige universer. Mange har desværre en tendens til at eksponere det samme indhold ud til en eller to målgrupper, der performer bedst i forhold til affinitet”, forklarer Stefan Jin Hansen, der er head of programmatic hos Amplifi.

Programmatic buying gør det muligt at frekvensstyre på tværs af platforme. Herved opnås kontrol over eksponeringerne af bannerne, således at man ved en dynamisk tilgang til digitale budgetter kan indfri kundens prioriterede KPI’er.

Det er muligt Mexico at skabe dynamiske bannere helt ned til individniveau, men det er vigtigt at respektere privatlivet. De fleste brugere ville nok føle sig intimideret over for personfølsomme budskaber”, tilføjer Stefan Jin Hansen. Desuden er prisen afgørende for, hvor mange bannere det er muligt at skabe med god kvalitet. Stefan Jin Hansen er overbevist om, at 10 bannere med god kvalitet er bedre end 200 bannere, der er af ringe kvalitet.

 

They can run, but they cannot hide

Hvis flere brands formår at bygge sin digitale strategi på at bruge data på en mere intelligent måde, således brugeren eksponeres for dynamiske budskaber, kan reklamebanneret redefinere sin status og overvinde adblockerne. Det handler om at forstå forbrugerens egentlige behov i købsrejsen og skabe bannere, der matcher disse behov, så forbrugeren betragter det som en hjælp frem for en gene.

 

 

Billede

Axe har i deres kampagne Romeo Reboot produceret en reklamevideo med 100.000 variationer. Bannerreklamer skal på samme måde gøres relevant for den enkelte Foods bruger.