Web Analytics Consultant til Dentsu Data Services

2018-11-27

Vil du være med til at rådgive nogle af Danmarks største virksomheder indenfor web analytics og konverteringsoptimering? Så er det måske dig, vi søger!

Arbejdssted: København

LIDT OM DIT NYE JOB
I Dentsu Data Services (DDS) søger vi en Web Analytics Consultant, som skal rådgive omkring anvendelsen og fortolkningen af data til optimering af forretningspotentiale og brugeroplevelser. Dine nye arbejdsopgaver indebærer blandt andet:

Webanalyse og konverteringsoptimering

  • Udføre dybdegående adfærdsanalyser på baggrund af vores kunders website trafik og sikre indsigt i brugerrejser på tværs af kanaler
  • Rådgive ud fra indsigter fra Google Analytics/Adobe Analytics, som kan optimere kundens forretningsmæssige potentiale.
  • Identificere områder – og elementer af websites der kan forbedres med udgangspunkt i kundens forretning, ved brug af en hypotese- og datadrevet tilgang
  • Opsætte rapportering og dashboards til måling af forretnings-KPI’er

Dataopsamling og data kvalitet

  • Designe og udvikle website-tracking samt troubleshoote, validere og kode
  • Implementere tredjepartstracking og sikre datakvalitet af marketingkanaler
  • Administrere og konfigurere tag management-systemer (f.eks. Google Tag Manager, Tealium)
  • Gennemgå kunders eksisterende tracking-opsætning med det formål at forbedre dataopsamling og datakvalitet

VI TILBYDER
Vi har en fantastisk arbejdsplads i moderne lokaler på en af byens bedste adresser, med udsigt til Christianshavns kanal. Dit nye team i DDS består af 30 passionerede specialister, som alle arbejder med data, indsigter og strategi – og som hver dag prøver at gøre en forskel for vores kunder.

Vi har et ungt, dynamisk og stemningsfyldt arbejdsmiljø, med ligelig fordeling af kvinder og mænd på kontoret. Derudover tilbyder vi:

  • Et skræddersyet onboarding program
  • Stor fokus på medarbejderudvikling i form af talentprogrammer og individuelle uddannelser
  • Danmarks bedste kantine, hvor der serveres både morgenmad og frokost
  • Mange sociale arrangementer
  • Et stort globalt netværk med masser af ressourcer, kompetencer og muligheder

OM DIG
Du er en nysgerrig, ambitiøs og initiativrig specialist, som trives i samarbejdet med dine kollegaer. Du evner at tænke kreativt og ser muligheder før begræsninger.

Derudover forventer vi, at du:

  • Har erfaring med Google Analytics, Adobe Analytics eller begge
  • Har stærke analyse-kompetencer
  • Er i stand til at videreformidle data-indsigter, så det er forståeligt for alle

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du:

  • Har erfaring med tag management-systemer (f.eks. Google Tag Manager og Tealium)
  • Har arbejdet med konverteringsoptimerings-tools som VWO, Optimizely eller andre.
  • Har erfaring med at kode (Javascript, HTML, etc.)

OM OS
I Dentsu Aegis hjælper vi vores kunder med at styrke relationerne til deres kunder ved hjælp af holistiske og integrerede kommunikationsløsninger. Vi leverer vores vision: ”Innovating the way brands are built” gennem en unik model for samarbejde på tværs af vores bureauer, hvorigennem vi tilbyder et bredt spekter af kommunikationsløsninger.

Vi er en del af Dentsu Aegis Network, som beskæftiger over 45.000 personer i 167 lande. I Danmark er vi 500 dedikerede medarbejdere, fordelt med 220 på Christianshavn, 180 hos Magnetix på Vesterbro og 100 på vores kontor i Aarhus.

Dentsu Aegis Network Danmark repræsenterer en række af vores globale brands. Herunder Magnetix Linked by Isobar, Carat, Vizeum, iProspect, Posterscope, MKTG, DDS, Motley, Data2Decisions og Amnet.

INTERESSERET?
Send dit CV og en motiveret ansøgning til data.activation@dentsuaegis.com.

Vi glæder os til at høre fra dig!



Tidligere nyhed: Nordic Business Director Vizeum Nästa nyhet: PPC Analyst søges til iProspect